З досвіду роботи вихователя Валентини ШИТЮК
Інтегроване заняття (літературне образотворення + екопростір розвитку дитини: соціальний світ)
Тема. Ознайомлененя з державними символами, читання вірша О.Лупія «Україна»
Мета : розвивати мислення, пам'ять, допитливість, інтонаційну виразність;
закріплювати уявлення дітей про символи України, вчити впізнавати державні символи та розповідати про них, продовжувати вправляти вихованців у вивченні та розповіданні програмового вірша;
виховувати любов до своєї країни та народу.
Матеріли та обладнання: плакат із зображенням герба та прапора, аудіозапис гімну України, ілюстрації до вірша О.Лупія «Україна», карта
Хід заняття
1. Мотиваційний прийом - вихователь приніс карту світу.
Розгляд карти. Завдання.
Знайдемо на ній Україну.
2. Бесіда про Батьківщину.
-В різних куточках планети – різні країни. В них живуть різні народи. Кожен народ має свою Батьківщину.
-Що таке Батьківщина?
-Яку назву має наша держава?
3. Ознайомлення з гербом, прапором та гімном України.
-Кожна держава має свої символи – це прапор, герб і головна пісня – гімн.
-Подивіться на герб – це Тризуб. Хто знає,що він означає? (Воля, сім’я)
Наш герб –Тризуб,
Це зброя, слава й сила.
Наш герб – Тризуб,
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям. Н.Поклад
-А який прапор України? Що означають його кольори?
Небеса блакитні сяють з глибини,
А пшеничні й житні мерехтять лани.
Прапор наш, як літо, в сонці майорить-
По долині жито, по горі блакить.
- А наш державний Гімн – це урочиста, велична пісня, яка прославляє нашу Батьківщину і наш народ. Гімн «Ще не вмерла Україна» ми слухаємо і співаємо стоячи, поклавши ліву руку на серце, бо рідний край, про який співається у пісні, завжди у наших серцях.
(Слухання аудіозапису гімну «Ще не вмерла Україна»)
4. Читання вірша О.Лупія «Україна»
Я країна Україна
З козацького роду,
Мати вільних українців
Древнього народу.
Мої гори, моє море,
Моє небо чисте,
Тут мій прапор синьо-жовтий,
Тризуб золотистий.
5. Бесіда за змістом.
-Як можна назвати наш народ? (Український, козацький, вільний)
-Яка природа нашої країни? (Високі гори, чисте небо, широке море)
- Які у нас є державні символи? (Тризуб, синьо-жовтий прапор)
6. Дид.гра «Закінчи рядок»
7. Читання вірша вихователем удруге.
8. Розповідання вірша дітьми.
9. Рефлексія.
- Який вірш вам запам’ятався ?
- Які кольори переважали на занятті ?
- Що дізналися нового про символи нашої держави?