Кривчук Людмила Василівна,
вихователь. Освіта вища педагогічна. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст". Стаж педагогічної роботи - 15р.
Рябоконь Оксана Вікторівна, вихователь. Освіта вища педагогічна. Спеціаліст П кваліфікаційної категорії.
Стаж педагогічної роботи - 24р.
Волошина Ольша Михайлівна,
помічник вихователя
Сенсорне виховання дітей 2-3 року життя
На третьому році життя набувають інтенсивного розвитку сенсорні можливості дитини. У дитини починають накопичуватися уявлення про колір, величину й інші властивості предметів.
Особливо розвивається зорове сприйняття і тактильне відчуття, координуються рухи рук та очей. Діючи з предметами, дитина враховує їхні властивості та положення у просторі. Швидко розвивається фонематичний і музичний слух. Дитина тонко розрізняє різні звуки, голоси людей, тварин, тони музики. Розширюються можливості сенсорного розвитку дітей цього віку. Це забезпечує їх моторну й мовну активність, зумовлює розвиток фонематичного та музичного слуху.
На третьому році життя діти добре розрізнять основні кольори та деякі їх відтінки, засвоюють назви кольорів. Сприймання величини предметів здійснюється шляхом практичного та сенсорного зіставлення предметів за їх величиною. Сприймання предмета набуває більш цілісного характеру.
Поєднання образу предмета з відповідним словом полегшує його запамʼятовування і пізнавання. Дитина під час вибору однакових предметів часто орієнтується передусім на їх форму, потім на величину і наостанок - на колір. Розвиток сприймання предметів у цьому віці залежить від умов сенсорного розвитку, зокрема використання в роботі з дітьми геометричних вкладок, пірамідок, які дають змогу співвідносити предмети із заданими зразками, здійснювати вибір за кольором, формою, величиною. До трьох років завершується підготовчий етап сенсорного розвитку дитини.
Поради батькам щодо сенсорного розвитку дітей:
• Ознайомити дитину з кольором (червоний, зелений, жовтий,
синій);
• Ознайомити з величиною предметів (великий, маленький);
• Ознайомити з різними формами (круг, квадрат);
• Вправляти у нанизуванні, шнуруванні, збиранні і розбиранні предметів (шнурівки, мотрійки, різні пірамідки, башточки з кубиків);
• Спостерігати за живими обʼєктами у русі;
• Зацікавлювати оточуючим світом;
• Групувати та співвідносити різні предмети(за формою, кольором, величиною).