ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ -НАШІ ПОМІЧНИКИ.
Вихователь Недашковська Т.П.
Мета: познайомити з правилами безпечної поведінки під час ігрової діяльності; вчити знати і називати правила користування електроприборами, правила енергозбереження; формувати розуміння причин та наслідків необачної поведінки під час ігор; вчити усвідомлювати те, що небезпека криється в самих електричних приборах, невмілому, безвідповідальному користуванні ними закріпити в активному словнику слова — назви побутових електроприборів українською мовою (чайник, комп’ютер), праска, телевізор, пральна машина, пилосос, холодильник, небезпека, правило, збереження енергії, економія; продовжувати вчити відповідати повними реченнями, відповідати по змісту розповіді вихователя, наводити приклади з власного досвіду; учити дітей керуватися у своїй поведінці загальноприйнятими нормами, що мають за мету безпеку життедіяльності людини та допомагають в економії енергоресурсів; учити малят цінувати надбання інших людей, піклуватися про свою безпеку та оточуючих ; підтримувати цікавість до завдань з розвитку акторських здібностей; сприяти розвитку вмінь малят спостерігати, аналізувати, робити висновки та узагальнення. учити дітей опікуватися станом власного здоров'я, дотримуватися правил самозбереження, підтримувати рухову активність Матеріал: конверт з листом та зображеннями електроприборів, ілюстрації по правилам користування електроприборами, чистий конверт
Хід:
Стук у двері. Заходить «листоноша» і передає листа.
Цікаво, а від кого ж цей лист?
Вихователь відкриває і читає: «Добрий день, любі малята! Пише вам ваша подружка Енергинка. Я і мої друзі дуже полюбляємо гратися. Але інколи з нами трапляються прикрощі. І все через те, що ми не знаємо правил поводження з електроприборами. Будь-ласка, підкажіть мені і моїм друзям правила поводження з ними. Які правила слід знати, щоб ігри були безпечними? Ваша подружка Енергинка.»
- Але не тільки листа надіслала нам Енергинка, а ще й картинки з зображенням своїх іграшок
- Малята, подивіться і скажіть, це — іграшки? (вихователь показує зображення різних електричних приборів)
-Що це, діти? - Чи можна гратися такими предметами? (Ні, тому що це — не іграшки, а електроприлади. Дітям не можна вмикати їх без дозволу дорослих, тим більше, гратися ними, бо може вдарити струмом)
Логічна гра «Загадки від Енергинки»
· Висить груша, а не з’їсти (електрична лампочка)
· То вперед, то назад
Плаває по морю чайка.
Як зупиниш — горе,
Зробить дірку в морі (праска)
· Ні дверей і ні віконця,
А в хатинці повно сонця (лампочка)
· У череві баня, в носі решето, на голові гудзик,
Одна рука і т иа синні (електрочайник)
· Диво— скринька, в ній — вікно, у вікні-шодня кіно (телевізор)
· За дверима білими холодище, лід.
Там живе— ховаеться морозище-діл.
У його квартирі повно є завжди
Різної, хорошої й свіжої їди (холодильник)
· Апарат чудовий, добре нам відомий.
· Пил він споживає, про чистоту дбає (пилосос)
Бесіда «Електрика - помічниця»
Для того, щоб зробити собі життя зручнішим, людина наповнила його різними електричними приборами.
- Чи можна електрику назвати «доброю чарівницею»?
- Розкажіть, як електрика допомагає людям.
- Коли електроприлади можуть стати небезпечними для здоров'я і життя людини?
Перелічіть, які електроприлади, ви знаєте, які з них у вас вдома або ви про них чули? (діти називають).
Творча гра «Магазин»
Малятам пропонується обрати малюнок з зображенням електроприладу, що були вийняті із листа Енергетики, і зайняти місце на «вітрині» (в приміщенні групової кімнати). При зверненні педагога- покупця дитина має презентувати себе від імені того прилада, який зображено на її картці.
Наприклад: «Я електрична праска. Допомагаю людям прасувати одяг та інші речі що виготовлені з тканини. Без мене улюдей одяг мав би неохайний вигляд.».
«Я мікрохвильова піч. Допомагаю людям швидко готувати страви. Особливо корисна тоді, коли необхідно швиденько розігріти обід»
Під час гри вихователь слідкує, щоб діти говорили чітко, відтворювали потрібну мовленнєву інтонацію, виступали по черзі
Бесіда «Що ми можемо зробити заради економії електрики?» Наявність такої великої кількості домашньої техніки, звісно, це дуже велика допомога нам, людям. Але, як ви гадаєте, в чому криється проблема? (вислуховуються версії дітей).
Проблема в тому, що для такої кількості електроприладів необхідно багато електричної енергії. А вона ж не з’являється просто так — її необхідно виготовити (пригадати відомості про електростанції з попереднього заняття), витрачаються великі ресурси — людська праця, гроші, іноді — шкода природі, навколишньому середовищу, Ви, малята, вже подорослішали і, мабуть, чули про трагедію Чорнобиля, забруднення великої території захворювання людей. Для того, щоб, наприклад, засвітилася звичайна електрична лампочка у вас на кухні, необхідно дуже багатьом людям працювати на великій електростанції..
Малята, ви маєте пам’ятати що ви теж можете зробити свій внесок до енергозбереження. Як це можливо зробити? Просто не включати світло, електроприлади, коли в тому немає необхідності. Це називається «економити». Економити — тобто, зберігати, не витрачати даремно. Що можна витрачати чи економити? Це можуть бути гроші, сили, будь-які матеріали. Чи чули ви від своїх батьків слово «економити»? Коли вони говорили його? Малята, давайте домовимося, що ви вдома завжди будете економними і кожного разу, включаючи світлочи будь-який електроприлад, ви пригадуватимете, що десь далеко працюють люди на електростанції, батьки будуть змушені платити гроші за кожну хвилинку, коли горить навіть маленька лампочка, і задумаєтеся, чи так воно вже не можна обійтися без цього? Завжди слідкуйте за тим, аби у вас ніде і ніколи не працювали без необхідності електроприлади. А чи можна користуватися електроприладами без дозволу дорослих?
Дидактична гра «Так чи ні?»
(Правила користування побутовими електроприладами)
Вихователь зачитує фрази,якщо діти погоджуються з твердженням, то плескають в долоні, якщо ні — мовчать:
Ø Користуватися несправними приладами
Ø Торкатися руками оголеного проводу
Ø Торкатися сухими руками вимкненого електроприладу
Ø Користуватися справними вимикачами чи шнурами для ввімкнення електроприладів
Ø Наповнювати водою електроприлади, коли вони ввімкнені в електромережу
Ø Тягти за провід, коли вимикаєш з розетки електроприлад
Ø Гратися з побутовими електроприладами
Ø Торкатися електроприладів мокрими руками
Ø Торкатися людини, яку вдарило електрострумом
Ø Завжди і всюди дотримуватися правил користування електрикою
Ø Користуватися електроприладами без дозволу дорослих або під час їх відсутності
Завжди дотримуйтесь правил безпеки, і вам не доведеться звертатися до лікарів!
Малята, я пропоную надіслати ці правила Енергинці листом, Нехай вона прочитає їх зі своїми друзями і завжди дотримується правил безпечної та економної поведінки (діти спостерігають за діями вихователя, який оформлює листа до Енергинки).